Voor onze school is een klachtenregeling van kracht, die u de mogelijkheid biedt om in voorkomende gevallen een klacht in te dienen over de school. Gebruikelijk is het dat ouders met een dergelijke klacht eerst naar de medezeggenschapsraad, de schoolcontactpersoon en/of het bestuur gaan. In het uiterste geval kan dan de klachtencommissie worden ingeschakeld. Deze commissie bestaat uit drie onafhankelijke personen die, na de partijen te hebben gehoord, een in principe bindende uitspraak doen. Tegen deze uitspraak kan men via de normale rechtsgang in beroep gaan.
Bij Stichting Archipel Onderwijs & Kinderopvang werken medewerkers dagelijks aan het verbeteren van kwaliteit, met een goed aanbod en positieve relaties als basis. Toch kunnen er waar mensen samenwerken fouten of misverstanden ontstaan.Archipel vindt het belangrijk dat ouders en medewerkers snel de juiste persoon, zoals een medewerker of (externe) vertrouwenspersoon, weten te vinden als er ontevredenheid is. De Archipel-klachtenregeling beschrijft hoe de organisatie met klachten omgaat.
De meeste klachten worden in eerste instantie besproken en opgelost in goed overleg tussen ouders, medewerkers en leidinggevenden. Als dit niet tot een oplossing leidt, kan de klachtenregeling worden gebruikt. Hierin staat stap voor stap beschreven hoe klachten worden behandeld. Bekijk de klachtenregeling.