Werkwijze 

In de groepen 1 / 2 A en B van Kindcentrum het P@rk wordt gewerkt met verschillende methodes. Deze methodes zijn een hulpmiddel om ervoor te zorgen dat aan alle doelen uit de leerlijnen wordt gewerkt.Doety Art107

Daarnaast zetten de leerkrachten een aantal zaken in ter ondersteuning van de ontwikkeling van de kleuters op het gebied van zelfstandigheid. De eerste ondersteunende methode is Met Sprongen Vooruit. Deze methode wordt door de hele school ingezet om de ontwikkeling op de het gebied van gecijferdheid te bevorderen. Dit gebeurt aan de hand van korte spelletjes die aangeboden worden in de grote of kleine groep.

De belangrijkste methode in de onderbouw is Sil op School. Deze methode werkt aan de hand van thema’s. De kinderen werken gedurende 6 weken aan een thema. Er worden doelbewust woorden en activiteiten aangeboden en er is veel tijd en ruimte voor herhaling.

Binnen dit thema krijgen de kinderen de vrijheid om activiteiten door de week heen te plannen. Ze leren om een plannetje te maken om de activiteit uit te voeren en kijken er, samen met de leerkracht, op terug. Daarnaast bedenken de kinderen uit groep 2 vanaf de eerste vertraagde week een ik-doel. Ook voor dit doel maken de kinderen criteria en leren ze reflecteren op hun handelen.